Professional (foto)Organizer

Werkwijze

Als Professional Organizer begeleid ik je bij het creëren van Rust, Ruimte en Overzicht

Werkwijze  |  Structuur aanbrengen

Graag start ik met een (vrijblijvende) kennismaking, aan huis of telefonisch. Dit kan tevens een intake zijn waarin we onderzoeken wat wenselijk en mogelijk is, afhankelijk van energie, ruimte en budget. Meestal resulteert dat in een Plan van Aanpak en ga ik met cliënt een aantal dagdelen aan de slag, eventueel met huiswerkopdrachten tussendoor. 
Wil je alles zelf doen, m.a.w. alleen advies hebben of op weg geholpen worden, ook dat is mogelijk. 

Hoelang een traject duurt is niet eens zozeer afhankelijk van de hoeveelheid spullen, ook de volgende factoren spelen een rol:

  • of er een onderliggende structuur is waarbij aangesloten kan worden;
  • of er sprake is van Teveel;
  • of duidelijk is wat jij belangrijk vindt;
  • of je het moeilijk vindt om keuzes te maken;
  • of er voldoende bergruimte is;
  • of je bekend met uitstelgedrag en/of perfectionisme;
  • of er sprake is van zwakke executieve functies.
IMG_7564
IMG_0969

In de afgelopen 20 jaar heb ik veel verschillende situaties meegemaakt, van overvolle huizen tot onoverzichtelijke werkkamers waar goed archiveren een uitkomst was.

  • Bijna altijd gaat het om het creëren van overzicht en een logisch ‘terugvindsysteem’, en is mijn aanpak ‘categorisch’.
  • Soms gaat het ook om prioriteiten stellen en timemanagement, dan kan een wandelcoachsessie, zoals een waardenwandeling, inzicht bieden.
  • Spelen emotionele vraagstukken een rol of belemmerende overtuigingen dan zullen we die tegenkomen en daar een antwoord op vinden.


Ik houd van ‘aanpakken en doorpakken’, doorvragen indien nodig en het vinden van creatieve oplossingen; dit alles gelardeerd met een beetje humor. Met mijn Volvo V70 zou ik ook spullen kunnen afvoeren.